JAG HAR GJORT DET IGEN

 
 
FREDAG
 
Ja, jag har varit hos frisören och blivit totalt missnöjd. Som alltid. Men denna gång var det faktiskt under all kritik. Det hela började med alla jag och Malvina hade hittat klippning plus färgning på Groupon som vi ville testa. Kul tänkte jag! Då kan man ju prova något nytt. Hade tänkt mig en lite större luftig lugg som man kan sätta både åt sida och ha fram, eller som jag alltid har i mittbena. Sen tänkte jag mig dip dye, fast den snälla versionen som ser mer naturlig ut med ljusare toppar som smälter ihop med resten av håret. Ja, ni fattar.
 
Så kommer jag till hårsalongen igår morse. Jag blir mött av en kvinna med knacklig svenska som visar mig till stolen. Hon hämtar kvinnan som ska ha hand om mig och förklarar att hon inte begriper någon svenska, bara få enstaka ord. Okej tänker jag... Så jag får förklara för den ena frisören hur jag ville ha det, en rätt lång förklaring tycker jag. När jag pratat färdigt vänder sig kvinnan till hon som ska klippa mig och utbyter vad jag uppfattade som typ tre meningar. (VAR DET FÖRKLARINGEN TÄNKTE JAG?!)
 
Så börjar hon kleta på färgen i håret. Och njaa, det kändes ju verkligen som något jag  kunnat gjort själv hemma. Men men, det blir säkert fint i slutändan försökte jag intala mig själv. Efter några minuter säger den enda kvinnan som kan förstå svenska att hon ska gå. (EHHHHH?)
 
Jaja, mesig som man är sitter man där och ler och är artig. Sen tvättas färgen ur och kvinnan börjar klippa i håret. När hon är påväg mot luggen får jag panik. ( Herregud, vad ska jag göra tänker jag. Hon vet ju inte hur jag vill ha det). Så snabbt fiskar jag fram en tidning och hittar en bild med ungefär den lugg som jag tänkt med. Hon kollar med stora ögon på bilden och börjar fummla i håret.
 
Jag försöker snällt förklara att vi kan skippa luggen att det räcker med att bara toppa. Men hon förstår ingenting. Och helt plötsligt har hon tagit tag i saxen och klippt min lugg... (Jahaa.....suck). Så sedan var det bara sitta där och se henne försöka få till det.
 
Resultatet blev inte direkt vad jag tänkt mig. Aldrig mer klippning från Groupon! Har nu försökt klippa till det mesta själv här hemma och imorgon blir det staden på jakt efter hårfärg.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin T

He! Det är inget kul alls när man går från frissan och är...missnöjd. Men, du blev verkligen jättefin! Du passar väldigt bra i lugg och jag hoppas att du snart "får til lden" på det sätt du tänkte dig och önskade.Annars är det så fint så som det är!

Svar: Nej det är verkligen ingen höjdare! Men som alla säger, "det växer ju ut". Så jag får göra det bästa så länge, hehe. Tack så mycket :)
Ann-Sofie Bergman

2012-10-19 @ 08:47:01
Postat av: lovisa leijonklo

Hej! :) såg din kommentar på min blogg! vad kul att du hittade dom tillslut, men tänkte bara höra med dig vart du hittade skorna på nätet? var några i min klass som också ville ha sånna ;) hehe, poppis! ;) ps. tyckte minsann att håret blev fint, men hoppas du fått iordning det som du vill. :) /Lovisa

Svar: Hej! Hehe, du har visst startat en riktig sko-trend där ;) Jag hittade de tillslut på Scoretts hemsida, men det var inte det lättaste. Man får söka på märket Tiamo istället för Fiftyseven, då kommer ni hitta dem :) Tack så mycket, ska försöka vänja mig ett tag till iallafall :) Kram!
Ann-Sofie Bergman

2012-10-23 @ 19:15:51
URL: http://lovisaleijonklo.blogg.se

Kommentera mitt inlägg eller skriv en hälsning här:

ditt namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (för privat bruk)

URL/Bloggadress:

din hälsning:

Trackback
RSS 2.0